Blandt Danmarks bedste restauranter

Restauranten på Bandholm Hotel er i maj blandt de restauranter i Danmark, der har fået de bedste anmeldelser fra gæsterne, og det skyldes ifølge restauranten selv en ydmyg tilgang til gæsterne.

Det går godt på Bandholm Hotel, der i år har oplevet en fordobling i overnatninger i forhold til sidste år. Men det er ikke kun hotellet, der oplever fremgang. I maj måned er restauranten på Bandholm Hotel nemlig strøget ind på listen over de danske restauranter, der har de mest tilfredse gæster. Det viser en ny opgørelse fra DinnerBooking, der administrerer bookinger for over 500 restauranter og caféer. Ifølge Joshua Dalgaard, der er hotelchef på Bandholm Hotel, kan de tilfredse gæster særligt tilskrives et fornyet fokus på gæsternes oplevelser:

”Vi går meget ydmygt til værks og er klar over, at vi hele tiden skal dygtiggøre os. Derfor har vi særligt i det sidste halve år haft et ekstremt stort fokus på gæstefeedback og på at sørge for, at vi giver gæsterne den bedste oplevelse, og det er jo dejligt at se, at det virker,” fortæller han.

Helt konkret har restauranten blandt andet sat ekstra fokus på at skaffe de helt rette vine til maden, og på at højne serviceniveauet blandt tjenerne. Herudover er det formodningen, at atmosfæren har en stor betydning for de tilfredse gæster:

”Vi har for nylig renoveret hotellet, og det betyder, at hotellets fremtræden, atmosfæren og udsigten fra restauranten er endnu mere indbydende end tidligere,” fortæller han.

Joshua Dalgaard skønner, at omtrent en tredjedel af restaurantens gæster er indbyggere i lokalområdet.

De 5 bedste restauranter i Danmark

  1. Støvlet Katrines Hus, Sorø
  2. 56°, København K
  3. Rørvig Kro, Rørvig
  4. Bandholm Hotel, Bandholm
  5. Huset Blom, Sønderborg

Opgørelsen

Opgørelsen er foretaget af DinnerBooking, der administrerer bookinger for over 500 restauranter og caféer. Hver gang en gæst booker bord via DinnerBooking, får bookeren tilsendt et spørgeskema, hvor vedkommende kan vurdere restauranten ud fra mad, betjening, stemning, samlet vurdering samt værdi for pengene. Det betyder, at gæster kun kan anmelde en restaurant, hvis de rent faktisk har besøgt den. Denne måneds opgørelse er baseret på 21.719 besvarelser.

For mere information kan Peter Thygesen kontaktes på mail: pt@dinnerbooking.com eller telefon: +45 32 55 50 48.